Steve Jobs: Rób to, co kochasz

„Myślę, że ci, którzy kupują komputery Apple’a, są trochę inni niż reszta. Myślę, że ludzie, którzy je kupują, to kreatywne duchy tego świata; to ludzie, którzy nie tylko starają się zrobić swoje, ale starają się zmienić świat. Narzędzia, które produkujemy, są właśnie dla takich ludzi”.

Każdy z nas ma jakiś szczególny życiowy cel. Niektórzy, jak Jobs, już od najmłodszych lat wiedzą, co jest ich celem; inni nigdy się tego nie dowiadują, bo zbyt są zajęci uczestnictwem w wyścigu szczurów. Tymczasem pogoń za pieniędzmi dla nich samych to pewny sposób, by stracić z oczu głębszy cel. Jobs jest miliarderem i mistrzem komunikacji właśnie dlatego, że podążał za swoim sercem, swoją pasją.

Nikt nie potrafił tak oczarować publiczności, jak Steve Jobs podczas swych legendarnych prezentacji. Potrafił przekonać prawie każdego do swojej wizji i pomysłów. Kto nie chciałby się uczyć od samego mistrza? Jest ku temu sposobność. Ukazuje się bowiem wznowienie bestsellera „Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością”. Klucz do sukcesu to umiejętność przekonania innych do siebie. Ta książka uczy, jak być równie skutecznym jak Jobs.

To wypełniona praktycznymi poradami biblia dla wszystkich, którzy muszą występować publicznie i przekonywać innych do swoich pomysłów. Projektowanie slajdów, mowa ciała, techniki modulacji głosu i korzystanie z rekwizytów do nauki improwizacji – wszystko to składa się na prezentacje, po których publiczność cię pokocha.

„Wielu ludzi nie potrafi się oprzeć magnetycznemu przyciąganiu tej siły i jest gotowych podążać za Jobsem do ziemi obiecanej (albo przynajmniej do następnego fajnego iPoda). Niewielu ludzi potrafi się oprzeć charyzmie Jobsa, jego magnetyzmowi i pasji, jaką ma dla swoich produktów. Obserwatorzy mówią, że jest coś szczególnego w jego sposobie mówienia: promieniuje entuzjazmem, który udziela się innym – i gdy raz ich ogarnie, już nie znika. Nawet dziennikarze, którzy powinni być odporni na takie sztuczki, nie są w stanie pozostać obojętni na jego wpływ” – czytamy we fragmencie książki.

Dzięki niej poznasz sekrety technik, jakie szef Apple’a stosował, by porwać każdą widownię. Jak tworzyć zapadające w pamięć twitterowe nagłówki? Jakie błędy popełniamy najczęściej przy tworzeniu slajdów? Jak długo powinna trwać idealna prezentacja? Jak się ubrać i do czego może się przydać szklanka wody?

„Steve Jobs. Sztuka prezentacji” to lektura obowiązkowa dla każdej z nas – jeśli występujemy publicznie, działamy w PR albo jesteśmy liderkami własnych biznesów.

Artykuł powstał we współpracy z wydawnictwem Znak Literanova, wydawcą książki Carmine Gallo „Steve Jobs. Sztuka prezentacji”.