Każdy ma jakiś plan na życie. Ja starałam się wykorzystywać wszystkie okazje, jakie mi się przytrafiały. Moi agenci powinni dbać o rozwój mojej kariery, ale z jakiegoś powodu tego nie robili. Kiedy to sobie uświadomiłam, zrozumiałam, że muszę rozwiązać ten problem.
Tak mówi Maye Musk, w swojej książce „Kobieta z planem na życie”.
Większości z nas ta dojrzała Pani kojarzy się z pięknymi sesjami modelingu a część z nas wie, że jest matką bardzo bogatego i sławnego człowieka. Jednak w książce daje się poznać jako kobieta, która mogłaby być naszą koleżanką. Styl w jakim pisze – prosty, bezpretensjonalny, porywa lekkością i bezpośredniością. Jej rady są niewyszukane, nawet banalne. Gdy jednak zrozumiemy, że każda z rad ma pokrycie w doświadczeniu i stanowi ważny element osobistej historii, wtedy poczujemy ich moc. Np. „Musimy iść do przodu i lubić samych siebie. Jeżeli potrafisz żartować, śmiać się z siebie i mówić lekkim tonem, ludzie będą cię odbierać jako fajną osobę”. W skrócie chodzi o to, by pielęgnować poczucie humoru i nie brać do siebie tego, co mówią inni. Maye to wie, bo przećwiczyła to na sobie.
Kiedy czytamy, że starość jest cudowna, bo nie tylko stajemy się mądrzejsze, bardziej pewne siebie, ale i nie boimy się szybciej pozbywać dupków ze swojego życia – mamy nadzieję, że kiedy będziemy w jej wieku, przyklaśniemy i powiemy sobie, hej, ona miała rację😊
Z książki płynie ważna życiowa lekcja: to my decydujemy o naszym szczęściu, bez względu na to, co nam się przytrafia. „W zdrowiu, w pracy i w życiu nie ma szybkich rozwiązań. Ciężka praca, optymizm, uczciwość, zdrowy rozsądek i plan – to wszystko, co masz”
Dlatego nie warto zwlekać z wymyślaniem planu do jutra. Liczy się dziś.
Maye Musk, Kobieta z planem na życie. O pięknie, przygodach i sukcesach, tłum. Joanna Sugiero, wyd. Sensus, Gliwice 2022
(fot.front page: 105.net)
Skoro jesteśmy przy planowaniu – może nam w tym pomóc książka Mateusza Grzesiaka „Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą”. Książka jest właściwie rodzajem podręcznika, który prowadzi czytelnika przez różne zagadnienia związane z budowaniem marki i pomaga mu w znalezieniu właściwych metod i dróg, by markę wzmacniać i rozwijać.
A markę się ma, czy się chce, czy nie; pytanie tylko, jaka jest wartość tej marki; czy budzi zaufanie, szacunek, świadczy o jakości naszej pracy, pozytywnym wizerunku?
Mateusz Grzesiak, Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą, wyd. OnePress, Gliwice 2020