Sakutowa

Iza Sakutova: Wspieram działania na rzecz walki z rakiem piersi

Działając w przemyśle bieliźnianym, który jest tak blisko związany z kobiecymi piersiami, uważam za swój obowiązek popularyzowanie i podnoszenie świadomości kobiet o konieczności dbania o zdrowie piersi. Właśnie dlatego w 2012 roku zapoczątkowałam kampanię „Dotykam=Wygrywam”, którą organizuję co roku w październiku. 

Wspiera ona walkę z rakiem piersi promując edukację w zakresie samobadania, jak i noszenia właściwego rozmiaru biustonosza. „Kosze na Biustonosze” są łatwym sposobem pozbycia się zalegających w szufladach niechcianych staników i tym samym wsparcia działań stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny na rzecz walki z rakiem piersi.

Każdego roku w Polsce u ponad 17 tys. kobiet diagnozuje się raka piersi. Niestety, około 35% z nich nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Najczęstszym powodem jest późne zgłoszenie się do lekarza oraz brak wiedzy na temat wykonywania samobadania piersi.

Dwa kroki do zdrowego biustu
Pierwszym etapem dbania o zdrowie piersi jest systematyczna konsultacja z lekarzem oraz comiesięczne samobadanie. „Każda kobieta powinna znać swoje piersi i reagować w przypadku pojawiania się w nich jakichkolwiek zmian, których uprzednio nie było. W tym celu rekomendowane jest samobadanie piersi” – informuje prof. Tadeusz Pieńkowski, onkolog kliniczny, chirurg i prezes Polskiego Towarzystwa do Badań nad Rakiem Piersi. „Drugim krokiem jest noszenie dobrze dobranego biustonosza, gdyż stanik, który nie uwiera i nie uciska biustu to zdrowie, właściwe podtrzymanie, ochrona przed opadaniem piersi oraz poprawna sylwetka” dodaje Izabela Sakutova, Panache Lingerie, organizator kampanii Dotykam=Wygrywam.

Samobadanie

Ponad połowa Polek deklaruje, że wykonuje samobadanie piersi, lecz zaledwie 20% z nich robi to regularnie*. Piersi najlepiej badać raz w miesiącu, między 6. a 9. dniem cyklu. Gdy zauważysz jeden z poniższych niepokojących sygnałów, koniecznie udaj się do lekarza.

Samobadanie

Pamiętaj: nie każdy guzek jest rakiem! Rak piersi wcześnie wykryty jest uleczalny. DOTYKAJ=WYGRYWAJ, NIE ZWLEKAJ!

Profilaktyka to dobór właściwego stanika!
W październiku oddaj swoje staniki, które są niewygodne lub których nie używasz do re(CYC)lingu w pobliskim salonie bieliźnianym (adresy sklepów na www.dotykamwygrywam.pl). Marka Panache, specjalizująca się w produkcji bielizny w rozmiarach do brytyjskiej miseczki K, w ramach kampanii daje ci wyjątkową możliwość pozbycia się źle dopasowanych staników, których noszenie może zaszkodzić zdrowiu twoich piersi. Przekaż je do re(CYC)lingu, w ramach którego biustonosze będą utylizowane przez firmę 3R Recycling Solutions. Całościowy zysk zostanie przekazany na wsparcie działań stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny na rzecz walki z rakiem piersi. Za każdy oddany stanik otrzymasz KUPON O WARTOŚCI 20zł na zakup nowego, wygodnego i dobrze dopasowanego biustonosza z oferty marek Panache.

Panache

Odpowiednio dobrany biustonosz to nie tylko komfort na wiele godzin w pracy czy podczas treningu, nie tylko pięknie ułożony biust, ale przede wszystkim ZDROWIE dla naszych piersi, naszego kręgosłupa, naszego ciała. Nigdy nie będziemy seksowne, zniewalające i uśmiechnięte, jeśli nie będziemy ZDROWE! Nasza kondycja fizyczna i psychiczna jest nie tylko dla nas, ale również dla naszych dzieci, rodziców, rodzin. Musimy myśleć o profilaktyce raka piersi, regularnych badaniach, zdrowym i nie tylko pięknym wyglądzie. My, kobiety, musimy w miłości wychować nasze potomstwo, opiekować się rodzicami i żyć jak najdłużej w zdrowiu, by dawać i dostawać miłość!!! A nasze ZDROWE, PIĘKNE PIERSI odgrywają ważną rolę w tym łańcuchu życiowych zależności. Spójrzmy w lustro. One są BARDZO WAŻNE.
Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dziennikarka, prezenterka i bizneswoman

Lektura w służbie zdrowych piersi
Dowiedz się więcej na temat kompleksowego dbania o zdrowie i wygląd piersi z pierwszego takiego poradnika poświęconego wszystkim biustowym tematom „Brafitting – lifting piersi bez skalpela” autorstwa Izabeli Sakutovej, która 1% z wynagrodzenia ze sprzedaży książki przeznaczy na wsparcie działań poświęconych walce z rakiem piersi dla stowarzyszenia „Polskie Amazonki Ruch Społeczny”.

Brafitting front small

Kobiety często wstydzą się swojego biustu. Bo za mały. Bo za duży. Bo źle wygląda. Najczęściej jest to kwestia źle dobranego biustonosza. Znacie ten problem? Zerknijcie do poradnika Izabeli Sakutovej „Brafitting – lifting piersi bez skalpela”, a… problem zniknie!
Beata Sadowska, prezenterka, redaktorka, pisarka, zapalona biegaczka

Gwiazdorskie wsparcie
Ambasadorkami Dotykam=Wygrywam, które zachęcają do reCYClingu są: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Katarzyna Cichopek-Hakiel, Krystyna Kofta, Ilona Felicjańska, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Anna Popek, Karolina Szostak, Ewa Wojciechowska, Aleksandra Mikołajczyk, Magdalena Waligórska, Agnieszka Wielgosz, Anna Gzyra, Mariola Bojarska-Ferenc, Elżbieta Jędrzejewska.

Kampania „Dotykam=Wygrywam” uświadomiła tysiące kobiet, również mnie, jak ważne jest samobadanie piersi i profilaktyka w tym zakresie. Jestem dumna, że mogę pomagać w ratowaniu kobiecych biustów, zdrowia i przede wszystkim życia. Dzięki takim akcjom coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę z konieczności comiesięcznego samobadania piersi i regularnej konsultacji z lekarzem. Ze względu na historię choroby w rodzinie sprawdzam zdrowie moich piersi z lekarzem co 6 miesięcy.
Aleksandra Kisio, aktorka

Elżbieta Kozik, Prezes Ruchu Społecznego Polskie Amazonki: „Kampania Dotykam = Wygrywam cudownie wpisuje się w samobadanie piersi. DOTYKAM, to nie tylko WYGRYWAM życie, ale ratuję pierś. Choć o raku piersi i jego profilaktyce mówi się coraz więcej, wciąż przesuwa się dolna granica wieku kobiet nim dotkniętych. Ważne jest zatem, by regularnie badać zdrowie swojego biustu – wykonując badania kontrolne u lekarza, ale też samobadając piersi w domowym zaciszu.” – zachęca Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Partnerzy kampanii
Clear Channel Poland, jedna z wiodących firm OOH, wspiera corocznie akcję „Dotykam- Wygrywam” i nagłaśnia ją na sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach; 3R Recycling Solutions, jedna z większych firm sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od dwóch lat firma współtworzy akcję „Dotykam=Wygrywam”, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na rzecz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz marka BIOLAVEN, oferująca naturalne kosmetyki na bazie olejku lawendowego, która na czas kampanii umieszcza zawieszki Dotykam=Wygrywam zawierające instruktaż samobadania na żelach pod prysznic sprzedawanych w 1500 drogeriach na terenie Polski.

Więcej informacji o akcji oraz adresy sklepów z bielizną marek Panache biorących udział w kampanii już wkrótce na stronie www.dotykamwygrywam.pl, www.panache.pl, www.ruchspoleczny.org.pl.
#DotykamWygrywam @PanachePolska